last minute op vakantie

21 april 2022 - Hallein, Oostenrijk

daar ben ik weer de vorig keer vertelde ik dat ik weinig op de planning had staan maar dit bleek toch anders te zijn. op woensdag 6 april was ik een dagje vrij deze dag heb ik dan ook gebruikt om weer wat van de omgeving te zien. Op een kleine afstand licht namelijk schloss hellbrun waar ik nog nooit geweest was. In de winter is dit namelijk gesloten en vanaf april was het weer open. eerst door het kasteel gelopen daarna de wasserspiele met een Duitse audio gevolgd. Heb hier nog best veel verstaan moet ik zeggen. Hierna nog naar het volksmuseum en het palvilion van de film sound of music! de week daarna ben ik spontaan op vakantie gegaan. Maandag 11 april nog een volle dag werken van half 7 in de ochtend tot 7 savonds omdat er een zieke was en de moeder lange dienst had maar deze dag is snel gegaan. Dinsdag ging om 6 uur mijn wekker want ik ging naar Wenen! ik was hier al een keer geweest in oktober met mijn vriend maar de kans om nog een keer te gaan sloeg ik niet af. samen met Leoncia  ( uit Madagaskar) heb ik van dinsdag tot donderdag doorgebracht in wenen we hebben geslapen in een goedkoop hotel wat prima was. Weer een keer alle bezienswaardigheden langsgegaan wat er best wel veel zijn. Op donderdag ochtend hebben we de trein gepakt naar de hoofdstad van Slowakije genaamd Bratislava. Hier verbleven we ook weer in een hotel dit keer voor 1 nachtje. Donderdag was het weer echt heerlijk dus we gingen gelijk op pad. gelijk viel ons op dat de mensen hier vreemd zijn en je aangestaard word of ze chagrijnig kijken. We hebben een rondje door de stad gelopen en het kasteel van Bratislava bezocht waar we ook een heel mooi uitzicht hadden! vrijdag stond het devin castle op de planning wat uit de stad ligt. Eenmaal aangekomen bleek deze gesloten te zijn. Rondje eromheen gelopen en weer terug naar de stad. We wilden gaan shoppen voor we naar huis gingen. Maar toen kwam het besef dat het goede vrijdag was en er dus helemaal niks open was. Laatste rondje door de stad en tijd om een taxi naar de trein te nemen. Trein gemist een half uur later zou de volgende komen maar... Bratislava bleek meerdere stations te hebben we hebben een uur moeten wachten op de trein die vanaf het station ging waar we al waren. om 10 uur kwamen we moe thuis aan. Zaterdag zijn we nog naar europark gegaan hier heb ik Leoncia haar hostmoeder ontmoet wat heel gezellig was we hebben geshopt en koffie gedronken. Na deze drukke week was ik best wel uitgeput en heb ik zondag een vrij dagje genomen. Maandag pasen geviert en naar het werk van de oma gegaan. Nu zit ik weer in het normale werk ritme. Maar papa en mama zijn op dit moment onderweg naar hier waar ik ook heel veel zin in heb!

1. Souhail:
    21 april 2022
    trots
  2. Helga:
    22 april 2022
    Wat een leuke blog weer Iris. Mooi om te zien dat je zo geniet. Veel plezier met papa en mama!
  3. Brendy:
    24 april 2022
    iris wat leuk wat je allemaal doet en deze mooie ervaring zal je altijd bij blijven .
    super leuk zeg om weer te lezen

liefs brendy