Daar ben ik weer

22 september 2021 - Hallein, Oostenrijk

Daar ben ik weer even terug van weggeweest morgen zit ik om precies te zijn 3 weken bij het gezin. K heb al zoveel meegemaakt de afgelopen 3 weken. Elke ochtend om 6:15 opstaan en de kids naar kindergarten/tagesmutter brengen. Met de oudste hoef ik in de ochtend niks te doen zei gaat zelf ook wel fijn. 3x in de week volg ik een taalcursus duits b1. Al zeg ik het zelf maar met de taal spreken gaat het erg vooruit, de grammatica is wel wat lastiger. Ik ben nu 5 x van de 12 naar de curcus geweest dus nog even strijden het is namelijk een heel gestress in de morgen om iedereen op tijd overal te krijgen. Owja en sinds ik hier ben zijn we al 3x bij de ikea geweest😂. Zelf ben ik in de eerste werkweek op vrijdag naar salzburg gefiets waar ik eerst mijn nagels heb laten doen en daarna nog wat bezichtigt heb. Erg leuke stad niet veel kleding winkels maar wel veel cultuur. Ondertussen ben ik al vaak in salzburg geweest, ook een keer met een meid uit ukraine van 23 jaar ze heeft me een uitkijkpunt laten zien super mooi! We hebben ook nog wat rondgelopen gegeten en bij een oud kerkhofje geweest wat zijn die hier anders dan in nederland. Owja ik ben officieel inwoner van de gemeente Hallein waarvoor ik 2x op en neer ben gegaan 1ste keer gesloten 2de keer was het gelukkig open. Het ov hier is net zo als in Nederland maar een stukje duurder. Gelukkig kan ik op curcusdagen gratis naar de stad mee reizen. Wel een ding hier zijn de bushaltes die nergens te vinden zijn en ik heb ze nog steeds nie gevonden hoor 😅 Met het gezin ben ik een keertje gaan zwemmen in het meertje hier verderop toen het nog lekker weer was. Dit weekend word het weer lekker 23 graden kijk er nu al naar uit. Afgelopen dinsdag avond 21 sep ben ik naar een ballet les geweest. De les was erg leuk en gelukkig herinnerde ik me nog een klein beetje van vroeger. De andere meiden zijn echt wel goed ik geloof niet dat ik zo goed kan worden hoor. De lessen zijn een beetje prijzig dus ik twijfel nog of ik dit wel echt wil misschien nog even doorzoeken. Dit weekend ben ik vrij en hebben we een hele planning staan vorige week moest ik helaas ook werken. De klik met de kids word steeds beter en met de ouders kan ik ook steeds beter in het duits communiceren. Al met al gaat het super goed hier en geniet ik van alle kleine momenten!😄

1. Helga:
    22 september 2021
    Mooie blog irisje!
    Ik had een heel verhaal in de reactie getypt, maar dit lijkt te zijn verdwenen 🤔
    Heerlijk om jouw avonturen te lezen en het enthousiasme in je verhaal te horen. Wat fijn ook dat je zoveel onderneemt (alleen een met mensen die je al hebt ontmoet).
    Heerlijke foto van jou en de kinderen!

Dat Duits gaat helemaal goedkomen meid! Dat kun jij! Maar ik snap dat het een race tegen de klok is...

Ga lekker genieten van je vrije en zonnig weekend. Lekker de zon in met die billetjes 🤣

Dikke kus Helga
  2. Opa Sjakos 🇬🇷♥️😉🤣:
    23 september 2021
    Mooi verhaal Iris, blijf genieten van het leven.
  3. Oma:
    30 september 2021
    Mooi verwoord je avonturen in Oostenrijk bij de familie.
    De tijd gaat snel geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes en knuffels oma en walter wij 😘😘😘
  4. Brendy:
    2 oktober 2021
    Heey, lieverd
    Zo te lezen gaat wel goed met je super hoe je het doet trots op jou !!!
    Een ding jij kunt van de zomer goed praten met onze Duitsen gasten toppertje 💋💋
  5. Souhail:
    7 oktober 2021
    Trots schat wat.doe jij het goed echt waar trots ily!♥️