Eerste paar dagen:)

7 september 2021 - Hohenems, Oostenrijk

Eindelijk weer tijd om een blog te schrijven. De afgelopen week heb ik zoveel meegemaakt. Van 29 augustus tot 2 september een vakantie gehad met mn ouders en broertje in Kuchl. Wandelingen gemaakt, veel lekker gegeten, een klamm bezocht genaamd lammerklam en een dagje naar de millstatersee gereden. Op donderdag 2 september was het dan zo ver de grote dag op naar het gezin. Om 10:00 moesten we het hotel uit en om 11:30 had ik afgesproken bij het gezin. Onderweg nog ergens een thee gedronken en daar gingen we dan op naar taxach. We kwamen aan en belden aan wat een zenuwen had ik die nergens voor nodig waren. We hebben samen met pap mam en kajl nog wat lasagne gegeten en daarna was het tijd voor afscheid. De eerste 2 dagen was alleen Ferdi thuis van net 2 jaar en wat een boefje is het. We gingen gelijk naar de bouwmarkt en de ikea voor nog wat spullen. Op vrijdag in de ochtend Ferdi weggebracht naar de tagesmutter waar ik hem tot oktober heen moet brengen. Daarna Ferdi ophalen bij de zoo met de fiets wat een wegen hier in oostenrijk. De fiets die ik had was kapot dus we moesten een nieuwe kopen. Nog even lang de omi en opi zo noemen de kinderen ze en daarna op naar Karinthie om Lori en Fredo te ontmoeten. Lori is 8 jaar en Fredo 5. Het was 2 uur en 15 minuten rijden naar de opa en oma daar. Eenmaal aangekomen waren de kinderen nog een beetje verlegen. Ik had een eigen kamer met keuken en badkamer wauw!. Na een nacht slecht geslapen te hebben stond ik dan op. Fredo was een beetje ontdooit en vroeg of ik een spel mee wilde doen na mijn ontbijt. Vele spelletjes gespeeld naar de markt gegaan waar de moeder even een winkel in ging maar Ferdi was moe en schreeuwde de hele markt onder. Na de markt gingen we ergens eten aan de osiachersee met de buren van de opa en oma. Hier gingen we ook varen op een houten bootje. Daarna zouden we naar een adelaars show gaan bij een kasteel maar helaas waren we te laat. Nog even lekker een ijsje gegeten. In de avond nog even gekeken voor de duits cursus. Vanaf 13 september ga ik een maand lang 3x per week in salzburg naar een school om de taal te leren. De volgende dag hebben we nog wat spelletjes gedaan gepuzzeld kids in bad gedaan en rond 3 uur aangereden naar huis. Toch wel fijn om terug te zijn op (mijn) slaapkamer. De volgende ochtend maandag 6 september was het zover de eerste werkdag. Rond de klok van 6 ging mijn wekker lekker vroeg maar ik had er zin in. Nog even snel een koffie drinken en de kinderen wakker gemaakt. Geen 1 had problemen en ze waren allemaal braaf wat een wonder. Lorri zou gaan tupfen maar een vriendin had corona dus ze kwam naar huis daar ging mn vrije middag. De jongens naar de kindergarten en de tagesmutter gebracht. De hele dag heb ik spelletjes gedaan, getekend, gepuzzeld, en lekkere muffins gebakken. Rond half 3 de kids opgehaald en nog wat gespeeld om 5 uur kwam de moeder thuis en had ik even wat pauze. Nog wat bramen geplukt uit de tuin en daar ijs van gemaakt die heerlijk was. En rond de klok van 9 uur ging ik naar mijn kamer. Helemaal moe maar wel een super goede eerste dag gehad. Om half 11 lekker gaan slapen. Wat een actieve maar zeker geen slechte eerste dagen jullie horen snel van mij!

1. Monique en Sjaak Janssen:
    7 september 2021
    Wat fijn dat jouw 1ste dagen al goed waren. We blijven je volgen groetjes van Opa en mijzelf natuurlijk. Grts Monique en Opa Sjaak.💋💋
  2. Oma:
    7 september 2021
    Hallo lieverd fijn dat we jr wat kunnen volgen zo .
    Fijn dat het naar je zin hebt.
    We zijn super trots op je .
    Dikke kus oma en walter 😘😘
  3. Bjorn, Mieke en Sem:
    9 september 2021
    Wat leuk om te lezen Iris dat de eerste dagen goed zijn gegaan.
    Geniet ervan!
    Kus van Bjorn, Mieke en natuurlijk Sem 😘
  4. Bjorn, Mieke en Sem:
    9 september 2021
    Wat leuk om te lezen dat je fijne eerste dagen hebt gehad.
    Geniet ervan!
    Kus van Bjorn, Mieke en natuurlijk Sem 😘
  5. Brendy:
    18 september 2021
    Heey , meid wat leuk om te lezen dat het goed gaat 👍nog heel veel plezier en geniet ervan liefs Brendy