Kerst in karinthie🎿

26 december 2021 - Hallein, Oostenrijk

Maandag 13 december is alles opengegaan en dat betekent geen lockdown meer! Ik ben natuurlijk weer volop gaan shoppen. En de dansles mocht ook weer doorgaan erg fijn. Kerstjurkje geshopt en weer mn nagels doen kleine dingen die toch wel fijn zijn om weer te mogen doen! Op 19 december een dagje weggegaan met 2 meiden hier uit de buurt rondgelopen door de oude stad de mönchberg opgegaan te voet en daarna met de lift naar onder. 21 december nog even snel naar europark gegaan omdat in nederland nu een lockdown is en ik nog even wilde genieten van het shoppen. Nieuwe winkel ontdekt en even snel starbucks gehaald. Op 23 december kerst gevierd bij de opa en oma in salzburg traditionele Wurstelsuppe gegeten en het christkind kwam langs. Vrijdag 24 december rond half 10 sochtends ben ik samen met de middels Fredo onderweg gegaan naar karinthie 2x overstappen en een reis van 4 uurtjes kwamen we dan eindelijk aan. Om 4 uur smiddags zijn we naar een evangelische kerk gegaan en hebben we een buiten mis bijgestaan. Hier verstond ik war minder van en begreep niet alles maar wel heel speciaal om mee te maken. Savonds met zn allen gegeten en ook hier kwam her christkind. Ik heb een musli pakketje en een cadeaubon van de nagelstudio gekregen. De 25ste gingen we weer in de sneeuw spelen op een bergje in de buurt. De kids en de moeder hadden hun skie spullen mee. Ik had nog nooit op skies gestaan of geskied maar de familie wilde me de basis leren. Op het begin was dit heel onwennig en spannend en ging het niet heel goed na 20 minuutjes op de skies gestaan ging het al beetje bij beetje wat beter. In de avond spelletjes gespeeld en wat gedronken met de familie erg gezellig. Vandaag zondag 26 december heb ik in de ochtend nog even een dik uur op de skies gestaan en geoefend. Had nooit verwacht dat ik in zulke korte tijd dit al zou kunnen, ik kan het zeker nog niet top maar de basis beheers ik al. Ik ben de mensen die me dit geleerd hebben echt heel erg dankbaar. Toen was het tijd om naar de trein te gaan de moeder en ferdi hebben me naar het station gebracht. Best raar gevoel om de familie voor 2.5 week achter te laten ik werd nog door ze uitgezwaaid tot mn trein weg was super lief😍. Momenteel ben ik helemaal klaar om morgen naar Nederland te vliegen. Helaas kunnen mn ouders niet op bezoek komen daardoor vlieg ik een weekje eerder ook erg leuk natuurlijk. Al met al heb ik een hele andere maar zeker speciale kerst gehad hier en een kerst om nooit meer te vergeten🎿❄

1. Helga:
    26 december 2021
    Dat wordt samen een keertje naar landgraaf, als ik het volgende week ook beter ga leren! Trots op jou. Mooi om te zien hoe je opgenomen wordt in de familie en hoe ontzettend je geniet daar... tot snel in Nederland lieverd!
  2. Opa Sjakos 🇬🇷♥️😉🤣:
    27 december 2021