Leuke maar ook minder leuke dingen

3 november 2021 - Hallein, Oostenrijk

Alweer een tijdje terug dat ik geschreven heb. Dinsdag 19 oktober heb ik een interview gehad voor omroep p&m dit is de vrijdag uitgezonden spannend was dit maar zeker leuk!! Daarnaast is 21 oktober mijn vriend langsgekomen na 3 uurtjes vertraging en veel te vroeg op de luchthaven zijn was hij er dan eindelijk! Vrijdag zijn we naar wenen gegaan met de trein hier verbleven we bij de zus van mijn hostmoeder heel erg lief. Na wat problemen met de sleutel die uiteindelijk het hele weekend in de liftdeur stak gingen we na aankomst naar Prater. Een mega grote kermis gelegen centraal in wenen. Even snel een van de engste spookhuizen ooit meepakken fotos maken en daarna door naar een sushi restaurant. Heerlijk gegeten misschien iets te veel:/ zaterdag stonden de kastelen van wenen op de planning eerst met de step naar belverde dan door naar schonbrunn als laatste Hofbrug en nog even tussendoor de stad in. Savonds besloten we om voor 24 uur steps te huren super handig! Nog even over de prater en lekker eten bij het rollercoaster restaurant. Zondag naar de dierentuin geweest gezellig aapjes en natuurlijk panda's kijken. Daarna wilde we naar het reuzenrad maar mijn hoogtevrees zij toch nee😅. Maandag ochtend weer terug en savonds lekker uitgegeten. Dinsdag rond de middag de Untersberg op moet zeggen dat mijn hoogtevrees toch weer naar boven kwam. Maar wel echt een prachtig uitzicht! Woensdag nog even de stad laten zien en het winkelcentrum. En dan was het donderdag weer tijd voor afscheid😥. Afgelopen zaterdag zijn we naar vorarlberg gereden omdat er een doop zou zijn op zondag. Even met de mensen van de doop de kerk versieren en nog savonds daar gegeten. De moeder van dat kindje was helaas ziek en had koorts 2x getest maar geen corona. Savonds naar een hotel gegaan waar ik een super chille kamer had. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend rond half 11 moesten we weer uitchecken. In onze klederdracht onderweg naar de doop. Eenmaal aangekomen kregen we telefoon dat het niet doorging en ze toch corona had😅. Dit betekende dat wij voor 4.5 uur terug naar huis konden rijden om gelijk in quarantaine te gaan. Inprencipe zijn de regels in Oostenrijk zo dat als je gevaccineerd bent je alsnog de deur uit mag zolang je geen klachten hebt. De kids mogen dus niet de deur uit daarom blijven we voor de zekerheid allemaal thuis. Vandaag zelftesten antigeen gemaakt maar allemaal negatief! Morgen mogen de kids een pcr test maken bij de teststraat en ik een pcr thuis uit de winkel. Vrijdag of zaterdag krijgen we de uitslag ik ben benieuwd!

1. Souhail:
    3 november 2021
    Was leuk schat trots
  2. Brendy:
    14 november 2021
    Heey lieve Iris

Dat geloof ik dat afscheid nemen dan niet leuk is .
    Maar je hebt hem wel weer gezien .
    En wat doe jij veel echt top hoor .
    En ik vind het super knap van je dat je dit doet en volhoudt je ouders mogen trots zijn op jou !!
    Toppertje hoor 👍👍👍